...частина третя

IV. Управління навчальним закладом

4.1. Безпосереднє керівництво навчально-виховним комплексом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади відділом освіти
Барської районної державної адміністрації.

Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

4.2. Директор навчального закладу:

- здійснює керівництво і контроль за роботою всіх працівників;

• забезпечує реалізацію державної освітньої політики, діє від імені закладу;
• розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами, затверджує погоджений із радою навчального закладу бюджет та організовує його виконання, укладає угоди, відкриває рахунки в установах банків і є розпорядником кредитів;
• видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, обов’язкові для всіх учасників навчально-виховного процесу і контролює їх виконання;
• організовує навчально-виховний процес. Здійснює контроль за його ходом і результатами, відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу, за дотриманням вимог охорони дитинства і праці, створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі;

- представляє Комаровецького НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» в усіх державних органах, на підприємствах, в установах і громадських організаціях;

- забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює умови для підвищення фахового та кваліфікаційного рівня педагогічних працівників та спеціалістів;

- укладає угоди з фізичними та юридичними особами;

забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки, за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;

• створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосуванню ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

- контролює дотримання режиму роботи, організацію харчування та медичного обслуговування вихованців;

- організовує різні форми співпраці з батьками;

здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- щороку звітує про роботу Комаровецької ЗОШ І-ІІІ ст. на загальних зборах.

• несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником.

4.3. До складу адміністрації навчального закладу може входити:

- заступник директора з навчально-виховної роботи;

- заступник директора з виховної роботи;

Повноваження заступників директора визначаються посадовими інструкціями та наказом директора навчального закладу.

4.4. Вищим органом громадського самоврядування навчально-виховного комплексу є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
• працівників навчального закладу - зборами трудового колективу;

• учнів навчального закладу другого-третього ступеня – класними зборами;

• батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу - 7, учнів-7, батьків і представників громадськості – 7. Термін їх повноважень становить 2 роки.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
Загальні збори:

• обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

• заслуховують звіт директора і голови ради закладу;

• розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

• затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

• приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;

• приймають рішення про створення піклувальної ради.

4.5. У період між загальними зборами діє рада навчально-виховного комплексу.

4.5.1. Метою діяльності ради є:

• сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

• об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

• формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

• розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

• підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.5.2. Основними завданнями ради є:

• підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

• визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально виховного процесу;

• формування навичок здорового способу життя;

• створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

• сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

• підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

• сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

• підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов удосконалення процесу навчання та виховання учнів;

• ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

• стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

• зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.5.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II-III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітнього навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.

4.5.4. Рада діє на засадах:

• пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

• дотримання вимог законодавства України;

• колегіальності ухвалення рішень;

• добровільності і рівноправності членства;

• гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника (засновника), а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості. У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.5.5. Очолює раду голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не може бути директор навчально-виховного комплексу.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведення оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.5.6. Рада навчального закладу:

• організовує виконання рішень загальних зборів (конференцій);

• вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності на­вчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

• спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи на­вчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

• з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;

• затверджує режим роботи навчального закладу;

• сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрун­товуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого са­моврядування;

• приймає рішення спільно з педагогічною радою про представ­лення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними ли­стами "За високі досягнення у навчанні" та "похвальними грамота­ми "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";

• разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навча­льних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, вра­ховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

• погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

• заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його за ступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

• бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорен-гпитань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліп­шення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями (ви­хованцями);

• виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

• вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального за­охочення учасників навчально-виховного процесу;

• ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

• сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівниц­тві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);

• розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги уч­ням (вихованцям);

• розглядає питання родинного виховання;

• бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в об­стеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в неспри­ятливих соціально-економічних умовах;

• сприяє педагогічній освіті батьків;

• сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодич­них видань;

• розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої осві­ти учнями (вихованцями);

• організовує громадський контроль за харчуванням і медичні обслуговуванням учнів (вихованців);

• розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

• вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

• може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих на­прямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.6. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів (конференції) може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.7. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступно­сті загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення про­блем навчання і виховання.

4.7.1. Основними завданнями піклувальної ради є:

• сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язкової повної загальної середньої освіти;

• співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприєм­ствами, установами, навчальними закладами, окремими громадяна­ми, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів (ви­хованців) у навчальному закладі;

• зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоров­чої бази навчального закладу;

• організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів (вихова­нців), педагогічних працівників;

• вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фо­нду загальнообов'язкового навчання;

• запобігання дитячій бездоглядності;

• сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

• стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів (вихованців);

• всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів (вихованців) та навчальним закладом;

4.7.2. Піклувальна рада формується у складі 7 осіб з представ­ників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, органі­зацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчаль­но-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітнього навчального закладу.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.

4.7.3. Піклувальна рада діє на засадах:

• пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

• дотримання вимог законодавства України;

• самоврядування;

• колегіальності ухвалення рішень;

• добровільності і рівноправності членства;

• гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому при­сутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відо­ма колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, гро­мадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради.

4.7.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

• скликає і координує роботу піклувальної ради;

• готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

• визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

• представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та ор­ганізаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повнова­ження членам піклувальної ради.

4.7.5. Піклувальна рада має право:

• вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загально­освітнього навчального закладу, загальних зборів (конференції) про­позиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

• залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу:

• вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально- методичної бази навчального закладу;

• стимулювати творчої праці педагогічних працівників, учнів (ви­хованців);

• брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосу­ються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

• створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять

• представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування;

4.8. Директор навчального закладу:

• здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раці­ональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

• організовує навчально-виховний процес;

• забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

• відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

• створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та поза­шкільній роботі, проведення виховної роботи;

Copyright MyCorp © 2025 | uCoz