СТАТУТ
КОМАРОВЕЦЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ
І-ІІІ СТУПЕНІВ
2017
І. Загальні положення
1.1. КОМАРОВЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ (далі Комаровецька ЗОШ І-ІІІ ступенів), створена на підставі рішення _ сесії _ скликання Комаровецької сільської ради від 30.08.2016 року, належить до комунальної власності територіальної громади.
1.2. Юридична адреса навчального закладу: 23015 Вінницька область, Барський район, с. Комарівці, вулиця О.Щепанського 5а, E – mail:Komschkola@ukr.net тел. 8 (04341) 33-4-72.
1.3. Комаровецька ЗОШ І-ІІІ ступенів є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер, бланк зі своїм найменуванням, власну символіку, прапор,герб.
1.4. Засновником навчального закладу є Комаровецька сільська рада.
1.5. Головною метою Комаровецької ЗОШ І-ІІІ ступенів є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів.
1.6. Головними завданнями навчального закладу є:
• забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти;
• створення умов для всебічного розвитку дитини шкільного віку;
• виховання громадянина України;
• виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу
та інших народів і націй;
• формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
• виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
• розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
• реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
• виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів ;
- надання якісних освітніх послуг для дітей з особливими потребами, а також з обмеженими функціональними можливостями;
- забезпечення створення умов для інклюзивного навчання за зверненням громадян та відповідно до чинного законодавства;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.7. Навчальний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про загальноосвітній навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад дошкільний навчальний заклад», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року N 306, наказом Міністерства освіти і науки «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року» від 23 липня 2013 року № 1034, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
1.8. Навчальний заклад складається з двох підрозділів: дошкільного та шкільного.
Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від трьох до шести років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно вимог Державного стандарту загальної середньої освіти.
1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
• безпечні умови дошкільної та шкільної освітньої діяльності;
• дотримання державних стандартів освіти та дошкільної освіти;
• дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
• дотримання фінансової дисципліни.
1.10. У навчально-виховному комплексі мовою навчання є українська мова та запроваджено профільне навчання в шкільному підрозділі III ступеня. Профілі вводяться залежно від бажання дітей, кількості паралельних класів, кадрового та навчально–методичного забезпечення в старшій школі. При неможливості чи відсутності потреби в організації профільного навчання використовується загальноосвітній (універсальний) варіант навчального плану.
1.11. Навчальний заклад має право:
• проходити в установленому порядку державну атестацію;
• визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;
• визначати варіативну частину робочого навчального плану;
• в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі плани;
• спільно з іншими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
• об’єднувати на підставі спеціальних угод діяльність НВК із діяльністю інших підприємств, установ та організацій як в Україні так і за її межами;
• використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
• бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
• організовувати курси користувачів комп’ютерів та інше, що не суперечить чинному законодавству;
• отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
• залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб;
- встановлювати форму для учнів;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
• розвивати власну соціальну базу.
1.12. На основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття повної загальної освіти у навчальному закладі установлюється мережа класів, факультативів та інших форм навчально-виховного процесу відповідно з діючим Положенням про загальноосвітній навчально – виховний комплекс, а також робочим навчальним планом.
1.13. У навчальному закладі створюються та функціонують: психологічна служба, предметні кафедри, методичні об’єднання вчителів, творчі групи та інші методичні угрупування, перелік яких визначається на початок навчального року наказом директора.
1.14. Взаємовідносини між дошкільним закладом з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.15. Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу Комаровецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – Дошкільний навчальний заклад» здійснює практичний психолог. За своїм статусом він належить до педагогічних працівників.
1.16. Медичне обслуговування дітей та відповідні умови для його організації забезпечуються власником і здійснюються медичними працівниками, які входять до штату Комаровецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – Дошкільний навчальний заклад» або відповідних закладів охорони здоров’я села та району.
1.17. Скороченою вважати назву закладу Комаровецька ЗОШ І -ІІІ ст.
II. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та тижневого планів. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою навчально-виховного комплексу.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі Типових навчальних планів, розроблених та затверджених, Міністерством освіти і науки України із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання. Робочий навчальний план погоджується радою навчального закладу, розглядається педагогічною радою і затверджується відділом освіти, молоді та спорту Барської райдержадміністрації. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. Зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних групах визначається базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до базової програми розвитку дитини дошкільного віку, яка затверджена Міністерством освіти і науки України. Допускається одночасне використання варіативних програм, визначених Переліком програм, підручників та навчальних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах. Рішення про вибір програми обговорюється та схвалюється педагогічною радою закладу.
2.4. Комаровецька ЗОШ І-ІІІ ступенів здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
2.5. Навчальний заклад складається початкової школи, основної школи та старшої школи, що здійснює навчально-виховний процес за семестровою формою навчання. За потребою може організовуватись та здійснюватись індивідуальна та екстернатна форми навчання за дозволом районного відділу освіти.
2.6. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
До першого класу зараховуються діти шестирічного або семирічного віку, які досягли шкільної зрілості, що визначається за допомогою психодіагностичного обстеження. Таке обстеження проводиться районною поліклінікою за критеріями, що визначаються чинним законодавством.
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
Приймання дітей дошкільного та шкільного віку до навчального закладу здійснюється на безконкурсній основі.
2.7. У закладі для учнів 1-6 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу та відповідного асигнування можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
2.8. Іноземці та особи без громадянства приймаються до навчального закладу відповідного до законодавства України.
2.9. Наповнюваність класів і поділ їх на групи при вивченні окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України та погодженими з Міністерством фінансів України.
2.10. При комплектуванні профільних класів за кількістю учнів одного класу з різними програмами навчання, з метою забезпечення визначеної даним Статутом профільності навчання, у класі утворюються групи за профілями. У дошкільному підрозділі групи комплектуються за віковими та різновіковими ознаками. Можуть функціонувати такі групи: старша та різновікова.
2.11. Структура навчального року, а також тижневе навантаження дітей встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Комаровецька ЗОШ І-ІІІ ступенів працює за п’ятиденним робочим тижнем. Навчальні заняття для учнів розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у 1-11 класах, згідно щорічних рекомендацій Міністерством освіти і науки України. У шкільному підрозділі проведення навчальної практики, підсумкового оцінювання та державної підсумкової атестації навчальних досягнень дітей входить у тривалість навчального року. Навчальний рік у шкільному підрозділі поділяється на семестри.
Навчальні заняття для дошкільного підрозділу починаються 1 вересня та закінчуються 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільних групах проводиться оздоровлення дітей.
2.12. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.13. За погодженням з районним відділом освіти, молоді та спорту, структурою навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.14. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у першому класі - 35 хвилин, у других - четвертих класах – 40 хвилин, у п'ятих – одинадцятих в межах 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти, молоді та спорту Барської райдержадміністрації та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
2.15. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором. Тижневий режим роботи затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань. У навчально-виховному процесі дошкільних груп використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки тощо. Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності вихователів. Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.).
2.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Їх доцільність, характер і обсяг визначаються вчителем. У першому класі домашні завдання учням не даються.
2.17. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань. У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у другому класі - визначається педагогічною радою навчально-виховного комплексу. У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.18. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.19. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності.
2.20. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання та математики.
2.21. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.
2.22. Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
• по закінченні початкової школи - табель успішності;
• по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;
• по закінченні навчального закладу - атестат про повну загальну середню освіту.
2.23. За успіхи у навчанні та участь в громадському житті закладу для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:
• нагородження похвальним листом;
• нагородження похвальною грамотою;
• нагородження срібною чи золотою медаллю;
• надання рекомендацій для вступу в навчальні заклади;
• нагородження дипломом дирекції закладу;
• занесення до списку «Ними гордиться школа».
2.24. Дисципліна в Комаровецькій ЗОШ І-ІІІ ст. дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу.
2.25. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
2.26. У Комаровецькій ЗОШ І-ІІІ ст. забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
2.27. Забороняється примусове залучення учнів та вихованців до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях.
Продовження у частині другій...